nawiew - głośna praca na wolnych obrotach. Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawel240
    Classic
    • 2010
    • 14

    nawiew - głośna praca na wolnych obrotach. Octavia II

    Skfarek pięknie się prezentuje twoja skodzinka na tych kółkach :diabelski_usmiech i pomyśl coś nad zaciskami :twisted:
  • borynajosef
    Drive
    • 2009
    • 65

    #2
    nawiew - głośna praca na wolnych obrotach. Octavia II

    Witam,

    Otóż problem wygląda tak: na wolnych obrotach (luz) przy włączonym nawiewie np ustawionym na 21 stopni (bez opcji EKO) - klimatronic, słychać dziwne odgłosy dudnienia, które nie tylko denerwują lecz przenoszą się na kierownicę - wrażenie drgania kierownicy. W trybie EKO oraz przy zwiększeniu obrotów objawy ustępują. Przyznam, że wcześniej nie zwracałem uwagi więc nie wiem "czy to auto tak ma".
    Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
    Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez borynajosef
      "czy to auto tak ma".
      to chyba jakaś nowa choroba...i naprawdę dziwne to co piszesz, co dzieje się z nawiewem :?
      może to jednak nie nawiew a raczej drgania od silnika, bo raczej jakoś sobie nie mogę wyobrazić, co ma wspólnego nawiew z układem kierowniczym :?:

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Miałem coś podobnego z tym, że nic nie czułem na kierownicy :shock: i po włączeniu ECO objaw ginął. Podjedź do dobrego serwisu klimy, a co było niestety nie wiem tajemnica taką otrzymałem odpowiedź. Zapłaciłem tylko za kompletny przegląd czyli wymiana czynnika+filtr kabinowy +ozonowanie, usunięcie usterki bezcenne :szeroki_usmiech (gratis).
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Prawdopodobnie to wina źle wyważonego wentylatora klimy ( tego z przodu auta a nie wentylatora dmuchawy ). Jak odpalacie EKO to sprężarka się wyłącza co powoduje też zatrzymanie wentylatora i ustąpienie drgań.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • ZYBI68
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 697
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez kowal 2002
            Prawdopodobnie to wina źle wyważonego wentylatora klimy ( tego z przodu auta a nie wentylatora dmuchawy ). Jak odpalacie EKO to sprężarka się wyłącza co powoduje też zatrzymanie wentylatora i ustąpienie drgań.
            Ha coś tam grzebali. Ale czy byli by w stanie go wyważyć.
            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

            Komentarz

            • borynajosef
              Drive
              • 2009
              • 65

              #7
              Zamieszczone przez ufo
              Zamieszczone przez borynajosef
              "czy to auto tak ma".
              to chyba jakaś nowa choroba...i naprawdę dziwne to co piszesz, co dzieje się z nawiewem :?
              może to jednak nie nawiew a raczej drgania od silnika, bo raczej jakoś sobie nie mogę wyobrazić, co ma wspólnego nawiew z układem kierowniczym :?:
              Nie, to jest przyczyną Drgania (efekt elektrycznej szczoteczki do zębów) + dudnienie są tylko przy włączonym nawiewie na biegu jałowym więc układ kierowniczy/ silnik odpadają.
              Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
              Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                borynajosef, może coś się poluzowało/obsunęło w układzie?

                Komentarz

                • borynajosef
                  Drive
                  • 2009
                  • 65

                  #9
                  Dziękuję wszystkim za porady.

                  Co się okazało - brak oleju w układzie przez nieszczelność. Po uzupełnieniu (mam nadzieję, że w porę) + uszczelnieniu układu wszystkie opisane przeze mnie dolegliwości ustąpiły jak ręką odjął. Pół godziny roboty i po sprawie!
                  Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                  Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                  Komentarz

                  Pracuję...